Odnosi s javnošću, mediji, image, itd.
PRO.PR @ HERMES
INDEX
Nema zapisa.
Brojač posjeta
17327
Blog - rujan 2007
srijeda, rujan 12, 2007

Tvrtka ili organizacija per se ne mogu biti karizmatični. Nisu živa bića. No, tvrtku ili organizaciju čine prvenstveno ljudi. Njihovi osnivači, direktori, itd. daju i prenose svoju karizmatičnost u organizaciju. Najbolji primjer je sir  Richard Branson iz Virgina ili Steve Jobs iz Apple-a. Suprotan primjer je Bill Gates iz Microsofta koji svojom blijedom pojavom i stalnim sudskim procesima nikako neće moći Microsoft pretvoriti u karizmatičnu tvrtku. Pa ni pomoću ogromnih karitativnih donacija.

No, tvrtki ili organizaciji njena vizija, misija i cilj daju dozu karizmatičnosti. Imati viziju, misiju i cilj koji su sukladni osobinama karizmatičnih osoba te njih i iskreno provoditi tvrtka ili organizacija mogu imati nijansu karizmatičnosti. Društveno odgovorno poslovanje također nijansira karizmatičnost. Kao zaključak, karizmatičnost organizacija ne čine velebne zgrade, skupe marketinške kampanje, itd. već ljudi koji rade u njoj. Počevši sa glavnom „facom“ koja mora imati lidersko-karizmatične osobine koje se viralno prenose organizacijom prema dolje (ili kako je već organizirana). Marketing i PR mogu učiniti mnogo. Ponekad i čuda. Ali karizma kao obilježje pojedinca ili organizacije gradi se sustavno, dugo i bezgrešno.

pro-pr @ 16:15 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, rujan 5, 2007

Karizma kao kompleksno svojstvo pojedinca nije moguće usaditi u nečiju osobnost ako ta osoba nema bar neke osnovne elemente. No, karizmu je moguće kultivirati i podići na nivi iznad sadašnjeg. Ovaj post i blog nije namjenjen davanju jednostavnih savjeta niti je karizmu moguće stvoriti na temelju savjeta iz knjige recepata. Ona je daleko složeniji fenomen i pojava kojoj je potrebno puno truda, znanja i osjećaja za kreiranje. Evo nekih od savjeta koji koristi PR:

  1. Izgledaj samouvjereno – samouvjerenost nije arogancija i ona se ne mora naglašavati rječima. Izgledati samouvjereno znači imati pravilno držanje tijela (uspravno, glava ravno ili lagano uzdignuta, ruke otvorene, lagana gestikulacija u govoru, čvrst stisak ruke pri pozdravu te česti kontakt pogledom sugovorniku u oči, biti usredotočen na situaciju i mjesto gdje se nalaziš,…
  2. Sve smatraj sebi jednakima – bez obzira na njihov položaj (čistačica ili direktor, službenik ili sveučilišni profesor, ljepotica ili manje lijepa žena,…) kad se sve zbroji i oduzme svi smo mi samo ljudi. Poštivaj svakog i sve i poštivaj sebe.
  3. Govori sa entuzijazmom, koristi tehnike uvjerljivog govora,…
  4. Omjer izgovorenog neka bude u prirodnom omjeru: imaš dva uha i jedna usta. Kad slušaš slušaj aktivno. Pazi na govor tijela.
  5. Daj sugovornicima osjećaj da su posebni. Kako? U razgovoru spominji im ime, smješi im se iskreno, budi zainteresiran za ono što ti pričaju ma koliko malo vremena imao, komplimentiraj ih
  6. Vježbaj. Vježbaj. Vježbaj.

Karizmatičnost je umjetnost. Ako je iskrena i sa dobrom namjerom nitko ti ne može predbaciti manipulaciju. Opet naglašavam: ovo je tek mali dio tehnika kojom se može povećati karizma a tu materiju kolege iz PR industrije dobro poznaju. Tražite savjete. I čuda se mogu dogoditi.

pro-pr @ 20:26 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, rujan 1, 2007

www.hermes.pro.pr/hr/e-izdavastvo.php

.. pogledajte podlinkove i naravno primjere ...
pro-pr @ 00:46 |Komentiraj | Komentari: 0