Odnosi s javnošću, mediji, image, itd.
PRO.PR @ HERMES
INDEX
Nema zapisa.
Brojač posjeta
17285
Blog - svibanj 2007
četvrtak, svibanj 31, 2007
Čitajući današnji "Die Zeit"  zamislio sam se nad člankom "Ich kenne eure Chefs" (" Poznajem vam šefove"). Novoizabrani francuski predsjednik Sarkozy ima odliče odnose sa vlasnicima mnogih utjecajnih tiskovina u Francuskoj.  Omjer "pozitivnih"  članaka o njemu i  "negativnih" o njegovim, sada već bivšim, protukandidatima je impresivan. Njegova izborna kampanja koja je ispostavila impresivan završni  račun imala je još impresivniji "nevidljivi dio". Onima  koji poznaju odnose s javnošću i odnose s medijima sve je jasno, no pokušat ću prosječnom građaninu pojasniti neke pikanterije francuske medijsko-političke kuhinje.
Naime, "utjecajan" Sarkozyev izborni tim, kako piše Le Monde, uspio je "maknuti" sa svih TV postaja (osim jedne male postaje) priloge o sastanku Segolene-Royal i Bayroua, dva najveća Sarkozyeva protukandidata. Deplasiranje takvog sastanka u udarnom, zadnjem tjednu pokazuje pravu snagu. Naravno, Sarkozy i njegov tim oštro osuđuju i odbacuju bilo kakve "prigovore" na rad postaja.  I same postaje to potvrđuju. I tu je catch.
Korijen Sarkozyeva utjecaja seže u njegovo upravljanje Neuilly-em, pariškim Pantovčakom i jegovim odvjetničkim danima. Tada je, naime, poslovao i surađivao, u raznim oblicima, sa trojicom (ne samo) medijskih mogula : Bouygues-om, Lagardere-om i Dassaultom. Neki od tih i sličnih prijateljstava prešli su i u razna kumstva.  Prijateljsko-kumsko-financijski odnosi i tamo,u Republici Francuskoj - toliko ponosnoj na svoju demokraciju,na svoju povijest, mrse račune. O promišljenosti i predumišljajima svih tih poteza možemo samo nagađati.
Zanimljivo je napomenuti da su svi Sarkozyevi prethodnici imali "problema" sa medijima odnosno da su ih napadali a Sarkozy to hladnokrvno i samouvjereno komentira da novinar koji ga kritizira je onaj novinar koji ga ne poznaje. Nema što, njuška je. Imalo bi se tu još puno toga napisati i opisati ali laganim analiziranjem zadnjih francuskih predsjedničkih izbora (a analiza ostavlja gorak okus) i imajući na umu nadolazeće hrvatske parlamentarne izbore (koji će biti puno veći cirkus sa puno više "cirkuskih atrakcija") postavljam sebi i Vama retoričko pitanje: Što znamo?

"Najviše se laže u ljubavi, lovu i u predizbornoj kampanji."                                Sir Winston Churchill
pro-pr @ 13:30 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 29, 2007
Buzzword je osebujna riječ ili fraza autoritetnog ili tehničkog prizvuka karakteristična za neku profesiju (idiom) . Buzzword može označavati i riječ ili frazu koja je  u trendu (neologizam). Može biti i akronim. Njihova namjena je da impresionira publiku i doda dodatnu težinu izrečenom.
B-word se može stvarati i stvaraju se permanentno. O njihovom pravom značaju u jeziku postoje razna mišljenja, no, kao i sve jezične forme koje se pretjerano upotrebljavaju mislim da ne treba pretjerati sa njima. Pogotovo kada se komunicira sa nekim tko nije uupoznat sa njihovim značenjem.

31.05. ???
pro-pr @ 12:00 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, svibanj 24, 2007
Soundbite je vrlo kratak zvučni i/ili video isječak izvučen iz dužeg govora ili priloga a koji ostavlja izraziti dojam (pozitivan ili negativan) odnosno prenosi bit govornikove poruke. Njegova karakteristika je da je vrlo zvučan i/ili vizualan. On se uglavnom izvlači od strane novinara ili urednika ili onoga kome je potreban te se naglašava u najavi teksta ili priloga te u njima samima u kojima se ponavlja više puta. S obzirom da se njime lako manipulira te ga se može lako montirati te uvlačiti ili izvlačiti iz konteksta potrebna je visoka doza profesionalne novinarske etike da bi se on objektivno primjenio. Opet, vješti komunikatori svoje klijente podučavaju kada i kako izreći  soundbite te ga i oni mogu vrlo efikasno iskoristiti kao alat (sitan ali efikasan).

29.05 Što i kako: Buzzword
pro-pr @ 10:20 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 22, 2007
kòntekst m [N mn -i,  G kontekstã] 1. lingv. a. govorna ili tekstovna cjelina koja točno određuje smisao pojedine riječi (ili druge jezične jedinice) koja je i sama njezin dio b. tekst ili dio teksta u kojem se neka riječ pojavljuje u konkordanciji ili korpusu 2. misaona cjelina, povezanost, veza, suvislost [u ~u povijesnih zbivanja; primjedba je izvan ~a] //
njem. Kontext, engl. context < lat. contextus ≈ contexere: satkati, splesti
IZVOR: Hrvatski enciklopedijski rječnik, knjiga 5, str. 182; 2004.

Kontekst - noćna mora svakog (neiskusnog) davaoca izjave. Naravno, sve se može izvući iz konteksta ili uvući u drugi kontekst, no, poznavaoc se ne da tako lako uvući u mrežu mogućih (kontekstualnih) malverzacija. Treba biti vrlo pažljiv pri davanju izjave ili odgovora. Treba proanalizirati ono što je rečeno, u koje eventualne pozicije se može iskoristiti te treba biti konzistentan. To zvuči teško ali nije. Potrebna je samo koncentracija. I trening. Glasnogovornici (oni koji drže do sebe) konstantno vježbaju, imaju pripremljene Q&A ( pitanja i odgovori koji im mogu biti postavljeni od strane novinara ili javnosti (sic!) koji su redovno up-date-ani (sic!)), itd. Postoje načini da, ako se već neprikladnoj "cjelini" i vještom pitanju novinara ne može pobjeći, ono da im se bar parira i smanji  kontekstualizacija na minimum ( čitaj "premosti"). O tome više nekom drugom prilikom.

24.05. Što je soundbite?
pro-pr @ 16:20 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, svibanj 17, 2007

Kao što svaki profesionalac zna temeljni postulat kvalitetnog odnosa s javnošću je «znati ciljanu publiku». Što nam vrijedi sav trud, sve strategije, sve taktike ako nam vijest jedino prenese onaj medij koji ima najmanji «feedback». Bacili smo priliku u vodu.
Da bi svaku priliku iskoristili trebamo poznavati kako određeni mediji funkcioniraju. Srž medija je «desk», tamo gdje se priče dodjeljuju novinarima. No, tamo vlada strka. Velika je mogućnost da, nazovete li samo, nećete nigdje stići. Pošaljite ima fax ( i mail). Pa ga popratite pozivom. Fax (mail) neka budu sastavljeni prema pravilima struke. OBVEZNO.
TV – spoj audio-vizualnog. Jel tako? Ako imate zanimljiv vizualni dio imate prednost. Kamera nema puno, ima dosta priloga koji su interesantni kroz dan. Zato trebate biti spremni ili kako oni kažu «camera friendly». To znači da se konferencija za novinare, izjava ili drugo pripremi u prostoru koji ima infrastrukturu. Ima i korak ispred. Neka ostane naša trik.
RADIO – vrlo je slušan. Prilog mora biti kratak. Može ga se lako pripremiti. Samo što je kratak. 20-30 sekundi i to je to. Nema neverbalne komunikacije kao kod TV-a. Osim tonaliteta i modulacije glasa.
TISKOVINE – ovisno o ritmu izlaženja tiskovine su medij u kojem ćete vjerovatno imati najbolju prođu. Fotografija vrijedi tisuću riječi. Imajte to na umu. Imajte pripremljene fotografije urađene od profesionalnog fotografa ( najpoželjnije u kadru prema pravilima struke). Olakšat ćete i novinaru i njegovom fotografu posao. A vi ćete imati sliku 5+. Budite pažljivi s novinarima. Ima ih svakakvih. Kao i nas. Najljepše je raditi s profesionalcima. I s onima koji to namjeravaju postati. No, bez obzira na nivo tretirajte ih kao hvalevrijednog sugovornika. Imajte svoj profesionalni i kulturni nivo. Bez obzira na krajnji ishod ( prilog ).
Opet, ako vas priprema netko tko poznaje medije koji prate financije i poslove vezane uz njih mogućnost nesporazuma (lošeg priloga) svest ćete na minimum.


 22.03.2007. post o …vidjet ćete….

pro-pr @ 14:05 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 15, 2007

Prvo, da se razumijemo - ovo je kap u moru PR-a vezanog za financijsku industriju. U ovom postu, kojeg ćemo podijeliti na dva dijela probat ćemo malo približiti sistem funkcioniranja medijskog istupa tvrtki u financijskom sektoru. Drugi dio će sadržavati presjek kroz vrste medija ( novine, tv, …) i kako potencirati i plasirati vijest.
Postoje strategije kojima se može vrlo efikasno plasirati vijest te biti siguran da će se ista i objaviti. Treba poznavati medijsko tržište, treba poznavati novinare i urednike te treba poznavati industriju koja se «gura» ( klijenta). Treba ujedno i dobro procijeniti kada se vijest(i) plasira(ju). Vijesti o godišnjim rezultatima, mogućim poslovnim pothvatima, spajanjima, kupovinama i prodajama te svim ostalim moguće zanimljivim «stvarima» tvrtke treba detaljno razraditi i stvoriti strategiju «upravljanja vijestima». Strategija je termin koji vrlo često upotrebljavamo te se ona sastoji uglavnom od dobro razrađenog vremenskog plana kojeg prate razni upotrebljivi načini izvršenja.
Potrebno je kvalitetno pratiti industriju te sveopće medije kako bi se pravi način izvršenja izvršio u pravo vrijeme. Svaku priliku treba iskoristiti. Ono što uvijek daje prednost je:


  • velika,dobra priča
  • ekskluziva
  • pristup upravljačkom vrhu ( managementu)
  • vjerodostojan, uvijek dostupan izvor

Kvalitetan i kontinuiran rad na vrhunskim odnosima s javnošću podiže cijenu. Svemu.

Nastavak 17.05.2007.

pro-pr @ 14:30 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, svibanj 10, 2007

POSTAVI VISOKE STANDARDE – kako bi postigli dobre rezultate trebamo postaviti i odgovarajuća očekivanja, no, kako bi postigli izvanredne rezultate moramo postaviti standarde i očekivanja koja su iznad okoline, iznad konkurenata i kolega.
SPOZNAJ SAM SEBE – ( natpis na Apolonovom proročištu u Delfima ) nema osobnog probitka i isticanja od drugih ako se sam dobro ne poznaješ. Moraš poznavati svoje vrijednosti i znanja. Moraš ih svakodnevno razvijati. Imajući prednosti koje te razlikuju od drugih daju ti prednost pred drugima. Neke od prednosti: poznavaj prave ljude, pomaži ljudima, čitaj, razmišljaj, misli dugoročno,…
BUDI BITAN – danas su ljudi uglavom okrenuti sami sebi. Iskoristi tu egocentričnost. Prenosi im informacije koje su im bitne. No, kako razgovori i sastanci ne bi bili teocentrični upotrijebi ( modificirano) Paretovo načelo  80/20 ( 80 % posljedica dolazi od 20 % uzroka, u našem slučaju donosi im 80 % vijesti koje se tiču samo njih ). Postani totalni stručnjak na svom polju učeći i primjenjujući znanja i vještine koje posjeduješ. Bit ćeš bitan.
NAUČI PRODATI – na kraju, sve se vrti oko prodaje. Njoj je posljedica uspjeh na poslu, veća zarada, veći uspjeh ( ukoliko uspjeh mjerite materijalno), itd. Znati kako prodati sebe znači imati veliku prednost pred svima. Prođite tehnike prodaje.


Evo,to bi bilo malo o prednostima koje možete imati. Slijedeći post 15.05.2007. bit će obrada nekog tekućeg komunikacijskog (?) problema?

pro-pr @ 10:00 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 8, 2007

Zašto se razlikovati?
Na današnjem tržištu u kojem ono što danas ima dobru prođu ne znači da će i sutra biti tako. Ujedno, u masi ponude biti dio te mase a ne razlikovati se znači rezati si granu na kojoj se sjedi. U daljnjem tekst ćemo pokušati navesti primjere kako se razlikovati.
BRIGA – o poslu, klijentu se treba brinuti. Treba mu pristupiti individualno, sa punim entuzijazmom te mu tako pokazati da mu je stalo. Poslovna kultura nalaže visok stupanj poštivanja klijenta ,no, u današnje vrijeme se događa da je taj nivo kulture među mogućim poslovnim partnerima izuzetno erodiran. Dobar glas daleko se čuje.
STRAST U POSLU – već se na prvih nekoliko trenutaka može vrlo precizno prepoznati da li osoba uživa radeći svoj posao. U posao treba unijeti strast. Strast i želja da se posao obavi na najbolji mogući način nam daje osjećaj sigurnosti da će onaj koga smo angažirali u potpunosti izvršiti zadano. Onaj tko je imalo upućen u psihologiju može prepoznati strast instantno.
POVJERENJE – baza trajnih poslovnih veza je povjerenje. Povjerenje se proces koji se zarađuje a može se odmah izgubiti. Povjerenje se gradi korak po korak, zahtijeva upornost i kvalitetu ali je jedini siguran temelj uspješne poslovne suradnje. Ono opstaje jedino kao balansirana dvostrana suradnja. Potrebno je uložiti isti ulog s obje strane kako bi bilo trajno. Za mene postoje samo dvije vrste poslovnog odnosa: a) dugi poslovni odnos i b) vrlo dugi poslovni odnos. Baziram se na b).
OBEĆAJ MANJE,DAJ VIŠE – lakše reći nego napraviti. U današnje vrijeme kao da vrijedi obrnuto pravilo. Ali logika je vrlo jednostavna. Svi volimo kad dobijemo više, pa makar i mrvicu više, od onog što smo dogovorili. Vođeni tom logikom koju vješto, trgovačk sigurno iskalkuliramo postići ćemo više nego bilo kojom poslovnom strategijom.


 Nastavak 10.05.2007.

pro-pr @ 13:40 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, svibanj 3, 2007
Mislim da je komentar retorike korištene 01.05. suvišan. Svake godine isto. Sindikalci trljezgaju svoje, političari svoje a narod se (nažalost) gura u redu za komadićem "prava". Upornim ponavljanjem ništa se ne postiže osim produljenja agonije. Imao sam namjeru prokomentirati istupe ali nemam volje za seciranjem leševa, a vjerujem ni vi za "mirisanjem" istog.

"Što je drugo ljudski život nego neka vrsta komedije u kojoj ljudi igraju svaki pod svojom maskom i svaki svoju ulogu, dok ih redatelj ne odvede s pozornice? A on često jednom istom glumcu daje različite uloge, tako da onaj ko je maločas predstavljao kralja u skerletu, odjednom postaje rob u prnjama. Sve je na svijetu prividno,pa se ni komedija života ne izvodi drugačije." Erazmo Roterdamski

08.05.2007.-  post "Kako se razlikovati?" - u današnje vrijeme ogromne ponude bit razlikovanja je bit opstanka. Kako osobeno komunicirati? Kako  si izdići  iz mase?
pro-pr @ 16:15 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, svibanj 2, 2007
U posljednje vrijeme imamo dosta upita o domeni naše tvrtke www.hermes.pro.pr. Vrlo je jednostavno. Kako bi "iz prve",što jednostavnije i memorabilnije predstavili što radimo odnosno čime se bavimo iskoristili smo što nam svijet pruža. registrirali smo domenu u Porto Ricu (.pr). Ovaj  PRO ocrtava naš odnos prema poslu. Jednostavno i efektno, zar ne?
"Snovi stvaraju budućnost."  Victor Hugo
pro-pr @ 14:10 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 1, 2007
Dozvolite nam da današnji dan "proslavimo radno". A mi ćemo ga sutra secirati kad prolistamon i proučimo nekoliko novina te Vam naglasimo mjesta na kojima smo namirisali PR . Pokušat ćemo Vm objsniti tko koristi PR tehnike, tko ih nekoristi, kome hitno trebaju PR savjetnici, itd. Ovakovi i slični skupovi su idealni za seciranje kandidata svih vrsta, od političkih vođa i članova stranaka, sindikalista, pokazivanja društvene (ne)odgovornosti velikh kompanija da uprkos bezobrazno velikim zaradama (ne)misle o malim, običnim ljudima koji im i stvaraju tu istu dobit ili profit.

"Iz riječi nekog čovjeka može se, istina, saznati kakvim on želi da ga smatraju, ali to što on zaista jest, moramo nastojati pogoditi iz mimike što prati njegove riječi i crta lica, dakle pokreta koje on ne želi." Friedrich von Schiller
pro-pr @ 00:01 |Komentiraj | Komentari: 0