Odnosi s javnošću, mediji, image, itd.
PRO.PR @ HERMES
INDEX
Nema zapisa.
Brojač posjeta
17285
Blog - travanj 2007
četvrtak, travanj 26, 2007

Ljudi za PR zaposleni u tvrtkama ubrajaju se u najdragocjeniju "imovinu"  tvrtke. Jer, što znači uspjeh tvrtke ako ga ne može kvalitetno iskomunicirati unutar (zaposlenici, vlasnici) i van tvrtke ( poslovni partneri, dionici,mediji..). Uloga dobrog PR stručnjaka je da zapravo bude nevidljiv, da ima kredibilitet, i vlastito-profesionalni i kredibilitet upravljačkog sloja a napokon i same tvrtke, i to u potpunosti. S takvom početnom pozicijom i pravilima kojih bi se svi trebali držati posao osobe zadužene za PR bio bio na nivou. Inače, osoba tih kvalifikacija je redovno član Nadzornih i/ili Upravnih odbora te uživaju najviše povjerenječelnih ljudi organizacija(e) .
Odgovor na gore navedeno pitanje je vrlo složeno a manje više se svodi na financijske mogućnosti.I interne i vanjske PR  akcije služe istome cilju te djeluju sinergijski a samim time daju novi, jači momentum.

Postoji i mogućnost "malih nesporazuma" kao manjak podrške i interesa internog pi-arovca, nepotpunosti podataka i potpunog briefa a tu je i vječno stanje anksioznosti bolje izvedbe od strane vanjskog suradnika.
Ovisno o dogovoru sa agencijom vanjski PR može dobro doći na kraće vrijeme no ukoliko se pokaže za trajnijom asistencijom mislim da je vrijeme da se interna PR služba (ili pojedinac zadužen za to) rasformira i ponovno ekipira. U konačnici je novac u proračunu koji je raspoređen za te stavke i porota i sudac. No, o ovome podosta složenom pitanju ćemo preciznije u nekom drugom, slijedećem postu.


"Znanje je skupo. Neznanje je još skuplje!"   Valentin Hlevnjak



pro-pr @ 10:25 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, travanj 24, 2007
Ugled prema definiciji Hrvatskog enciklopedijskog rječnika ( knjiga 11., str. 179.) glasi: "a. dobar glas, čast, poštovanje, priznanje, uvažavanje ; b. položaj, dostojanstvo". Prema ovoj definiciji poslovni ugled ima isto značenje samo na poslovnoj razini. Ugled se gradi i njeguje godinama a dovoljan je samo jedan krivi potez, faux pas, i ugled može biti narušen pa i uništen.
No, postoje metode i načini kako se mogu procijeniti eventualni napadi na ugled, koje taktike primijeniti na amortizaciju takvih napada te koje strategije i taktike primijeniti pri vraćanju ugleda u prvotno stanje. U malim i većim tvrtkama apsolutno je moguće vratiti ugled. Za povratak, ovisno o jačini narušavanja, je potrebno do 5 godina kako bi se tvrtka ili pojedinac oporavili od narušenog ugleda među dionicima odnosno zainteresiranim javnostima. Nakon krize ili poteza koji je narušio poslovni ugled njegovo vraćanje nominalno vrši  osoba na najvišoj hijerarhijskoj razini - generalni direktor, predsjednik Uprave, vlasnik. Isti (ili ista) koja prihvati taj zadatak, ako se izvrši kvalitetno, može računati na potpunu rekonvalescenciju kako vlastitog tako i ugleda tvrtke.
Tvrtke koje su pogođene ugroženim ugledom, bilo njih samih kao organizacija bilo njihovih vodećih ljudi, mogu pomoću metoda upravljanja poslovnim ugledom, kvalitetnim strategijama i upotrebom primjerenih taktika i tehnika vratiti u potpunosti prijašnji ugled, pa čak i tom novom ugledu dati novu dimenziju. Više o ovoj temi u nekim slijedećim postovima.
"Malo je izgubljeno ako je čast spašena."  Voltaire
pro-pr @ 10:30 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, travanj 19, 2007

Prouči okolicu
Dođi bliže..ne,ne,bliže…tako…pazi sad : sve što radiš već je to netko napravio ili radi sada na tome (!). Možda bolje, možda brže, možda uspješnije…Kako ti to ne bi bio problem prouči sve materijale koji su ti dostupni…potrudi se…svijet je velik…e sad, kad si sve istražio možda imaš nešto što bi interersiralo medije, ali samo možda...


Izaberi udicu ( «hook» )
Otkriti što tvoju priču čini zanimljivom znači odrediti način kako ju prezentirati. Zapamti da ista priča može prenijeti različite poruke. Ispitaj koje sve smjerove priča može dobiti, ali pazi -  na kraju krajeva, novinari i urednici odlučuju (?)... Onda odaberi onaj koji najviše odgovara tvojoj priči te ga naglasi, malo ukrasi te ga serviraj…možda preuzmu tvoj kut…a ako ga mediji ne preuzmu – i to je dio posla…


Baci se u vodu
Ima nekoliko malih savjeta koji se daju svim početnicima kao npr. da je ponedjeljak uglavnom «busy day», da se sređuju priče koje su se odvijale tijekom vikenda…isto tako petak je «weekend mode», znači polako (osim ako je kriza ili priči treba da se ohladi, da odstoji…). Onda imamo faktore na koje ne možemo računati, kao prirodne ili neprirodne katastrofe, terorizam, afere, itd. koje će nam zauzeti mjesto ( ili nam potpuno izbaciti priču) ali – i to je dio posla…


Autoritet
Priča dobija na težini kad je «izvor» smatran za autoritetan. To je bilo uvijek i bit će zauvijek. Organizacijama i ljudima sa autoritetom se vjeruje. Točka. Bar tako prosječan konzument percipira. ( o autoritetima više neki drugi put).


Govori glasno, govori jasno
Onaj tko je najglasniji ne znači da je najuvjerljiviji. Onaj tko prenosi poruku mora imati ono nešto ( Francuzi bi rekli : 'Je ne sais quoi') – mora imati (trebao bi imati) karizmu ako želimo da poruku bude maksimalno učinkovito prenijeta, da bi dobila na kvaliteti i atraktivnosti a samim time i otvorila mogućnost daljnih pokrivanja priče jer mediji traže zanimljivog sugovornika. Opet, o karizmi (što je, kako ju steći, itd.) u nekom slijedećem postu…


Budi izazov
Ako priča nema ono nešto ( ili bila tako konstruirana da može imati ono nešto)mediji je neće prenijeti. Logično, ti radiš svoj posao, oni svoj, no ako nema dodirne točke – nema medijskog pokrića – nema rezultata – nema ničega. Dakle, potrudi se, osmisli priču, dodaj, oduzmi ( samo ne manipuliraj i ne laži jer onda odmah možeš početi tražiti novi posao (a i o tome ćemo neki drugi put)).


 ….i tako dalje, i tako dalje…..

pro-pr @ 12:10 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, travanj 17, 2007
Ova godina je godina PR-a. Godina je do sad bila puna pogodaka i promašaja s aspekta odnosa s javnošću ili javnostima. A šećer nam dolazi na kraju. Parlamentarni izbori 2007. Očekujemo utakmicu u kojoj će biti mnogo faul-playa, mnogo opasnih udaraca, kartona raznih boja,itd. Neke će "lopte" biti dobro plasirane i završiti će u golu dok će neke  zasigurno postati zvijezde na YouTube-u i dr.. Kampanje se već uveliko pripremaju, manje-više svi profesionalci su već angažirani. Ove PI možemo slobodno nazvati elektronskim jer će se dobar dio ne(?)-marketinga odvijati baš preko interneta.  Za političare muka i besane noći, za javnost podosta smijeha i šala a za nas prilika. Prilika da se pokažu sposobnosti i znanja..
Politički marketing ćemo secirati kad za to dođe vrijeme i bit ćemo aktualni sa primjerima iz naše neposredne blizine.
pro-pr @ 12:30 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, travanj 12, 2007
Kao nastavak prvoj preporuci a u formatu dokumentarca također Vam preporučujemo da pogledate na YouTube-u " Toxic Sludge is Good for You". Ovaj dokumentarac vrlo zanimljivo pripovijeda o našoj struci. Vrijedi pogledati.  
pro-pr @ 12:15 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, travanj 10, 2007
Za početak preporučamo da pogledate vrlo kvalitetni dokumentarac " The Century Of The Self " BBC-a. U četiri nastavka autor dokumentarca Adam Curtis vrlo precizno odgovaran na neka škakljiva pitanja.
Sva četiri nastavka možete pronaći na video.google pod nazivom dokumentarca.
pro-pr @ 15:10 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, travanj 5, 2007
S nečim se mora krenuti. Kao mladoj i modernoj generaciji blog na vrlo efektan i brz način dolazi do publike. Ali, nismo ovdje da apstoliziramo blog kao medij već da konkretno komentiramo, upućujemo i podučavamo sve one koje interesira OSJ ( odnosi s javnošću) ili PR.
Potrudit ćemo se biti aktualni i agilni. Potrudit ćemo se da naši odgovori budu potkrijepljeni primjerima u praksi te imamo namjeru da uvažimo sve Vaše pozitivne ( i negativne) komentare, savjete i sl.
Postoji nekoliko blogova koji su već duboko ogrezli u temi OSJ-a. Kako cijenimo kolege a i pratimo njihove postove trudit ćemo se da nam se postovi ne poklapaju kako bi izbjegli ponavljanja.
Nećemo biti škrti. Davati ćemo Vam što više materijala te Vas upućivati na korisne knjige, web stranice, tekstove i sl. Teorijski dio OSJ-a čini samo  dio stvarnog rješenja problema. Iskustvo, da li osobno ili korišteno nečije tuđe uvelike će Vam olakšati da pronađete najbolji put do rješenja zadatka ili problema. No, svaki zanat ima svoje male tajne...
Trudit ćemo se biti maksimalno interaktivni sa Vama, trudit ćemo se pomoći Vam do granice koja neće štetiti našim poslovnim interesima.
Blog ćemo redovito osvježavati svaki utorak i četvrtak. Naravno, redovno ćemo odgovarati na Vaše komentare kroz cijeli tjedan..
pro-pr @ 12:00 |Komentiraj | Komentari: 0