Odnosi s javnošću, mediji, image, itd.
PRO.PR @ HERMES
INDEX
Nema zapisa.
Brojač posjeta
17211
Blog
nedjelja, ožujak 23, 2008
pro-pr @ 08:30 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
utorak, veljača 5, 2008

Samo ime agencije ne znači baš mnogo. Niti ime najboljeg odvjetnika ne može učiniti čudo, niti najbolji kirurg nije svemogući. Jaka agencija ima svoju pozadinu. Iskustvo, uigran tim, itd. no što ako im niste među prvih X klijenata. Što ako im niste zlatna koka? Nažalost, u biznisu se sve vrti oko novca. Zanemarimo etiku o koju se svi busamo. Etika ne donosi novac, ne plaća račune. Niti manja agencija nije imuna na „prihod od klijenta“. Circulus vitiosus.

Kako bih ja izabrao agenciju da me zastupa? Teško pitanje. Njihove reference mi ništa ne znače. Bitne, krizne situacije ne smiju iznositi, veže ih Ugovor. Škole koje su završili, diplome, plakete, nagrade me također ne zadovoljavaju. I, što onda? Napraviti uvodni razgovor sa nekoliko agencija i sa osobom koja će biti zadužena za mene. Moram osjetiti „kemiju“ ( ne intimnog tipa), moram pitanjima, koje unaprijed pripremim, dobiti osjećaj da je ta agencija ili osoba sposobna učiniti ono što mi treba. A zatim veliko finale, želim da mi ta osoba riješi zadatak (problem) bilo stvarni, bilo fiktivni.

I savjet za kraj. Ovisno o kolikoj se organizaciji radi, što sve treba poduzeti, itd. imajte kontakt osobe koja zauzima drugo mjesto na listi. Nikad se ne zna. I najbolji griješe.  

pro-pr @ 09:30 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
petak, veljača 1, 2008

Najbolje oboje. I to rješenje koristi većina tvrtki u hrvatskoj koja prepoznaje kvalitetan odnos sa javnostima. Zašto? Naravno, in house PR osoba ima dneven full informacije koje počinju od najnižeg osoblja do glavnog direktora. Aktivno su (ili bi trebali biti) upleteni u dnevne akcije, brifiraju onog koga trebaju i kanaliziraju informacije onima kojima trebaju. Nedostatak in house rješenja je nedostatak objektivnosti i „podilaženje“ šefovima. Nitko ne voli da im se donosi loša vijest 8a pogotovo šef da je procurila neugodna vijest,npr.).

Sinergija in-house rješenja i outsourcea je dobitna. Agencija plaćena po satu ili prema dogovoru ima određenu „težinu“ kada se predstavlja bilo generalnom direktoru, bilo Upravnom ili Nadzornom odboru. Sluša ih se i zbog toga jer se od njih očekuje objektivnost (i to može biti predmet diskusije jer ako želite zadržati ugovor možda i vi pokleknete pred objektivnošću – no to profesionalci ugovorno riješe – bez obzira na pozitivnost ili negativnost vijesti koja se prenese određenoj osobi ona ju mora prihvatiti kao objektivno mišljenje.

Naravno, agencija ima puno šire kontakte sa ostalim medijima, može biti specijalizirana za krizne situacije i tu može puno pomoći in house osobi za odnose sa javnošću.

Premisa uspješne suradnje je povjerenje između principala i agencije, da je pravodobno i istinski obavješten o svim parametrima kako bi mogao ili savjetovati in house PR osobu ili sam(i) odraditi posao. Znači, vanjskom suradniku, agenciji na dispoziciji u svako doba moraju biti dostupne informacije i osobe koje mogu dati relevantne odgovore na otvorena pitanja.

 

Nastavak: Kako izabrati vanjsku agenciju?

pro-pr @ 09:30 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, siječanj 25, 2008
pro-pr @ 22:50 |Komentiraj | Komentari: 3 | Prikaži komentare
petak, prosinac 21, 2007
pro-pr @ 12:00 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, prosinac 10, 2007

Iako sam imao ozbiljnu namjeru malo dublje se pozabaviti ovogodišnjim izborima te ih pokušati proanalizirati i „denuncirati“ trikove odnosa s javnošću (spina) te započevši sa analizoma na svoj način zastao sam nakon tri dana te se zapitao – kamo ovo vodi? Do odgovora sam došao odmah. Nigdje. Svi mi mali, obični ljudi ovaj politički cirkus zvan izbori možemo gledati sa sporednog kolosjeka. Gledati i čekati da cirkus završi.

Sa obzirom na teoretsko znanje političkog marketinga, marketinga te na poznavanje instrumenata i tehnika odnosa s javnošću ( pa i političkoga) nisam primjetio ništa što bi bilo vrijedno spomena. Zato i ne želim pisati o tome. Malleus maleficarum prošlih izbora s točke gledanja nekog tko se bavi odnosima s javnošću morat će napisati netko drugi.

pro-pr @ 22:50 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
ponedjeljak, studeni 5, 2007
Ovo je omiljeno doba za svakog tko se bavi odnosima s javnošću. Ne, ne mislim na jesen već na izbore. Politički marketing i/ili politički PR su izvor spretnih i nespretnih poteza stranačkih (i svih onih povezanih sa izborima) komunikacijskih "stratega". Napokon dolazi "štof" za pisanje blogova i davanje nezavisnih ocjena i mišljenja na stranačke "ispade". Izborne kampanje prava su mala škola odnosa s javnošću. I ne samo to, ona nam mogu pokazati koja novina, koji novinar zastupa koju političku struju. No, nemojmo očekivati da će nam ovi izbori donijeti nešto kolosalno glede atraktivnosti i zanimljivosti političkih obračuna u postojećim medijima - no, od sada pa nadalje, u igru ulazi internet. Nadajmo se da će se stvari pošteno zakuhati na tom jedinom mediju koji može (a i ne mora!) biti slobodan i dati svima priliku da kažu što misle, naravno, sve u granicama kulture.
Neka igre počnu.
pro-pr @ 09:30 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, listopad 12, 2007

Kredibilitet prema Hrvatskom enciklopedijskom rječniku označava odnos u kojem se drugoj suprotnoj strani vjeruje, kada je ona uvjerljiva; povjerenje u partnera. Dolazi od latinske riječi credibilitas: uvjerljivost, credere: vjerovati.
Ok. Nakon ovog uobičajenog uvoda krećemo sa onime čega nema u knjigama o PR-u i često se daje „profesionalcima“ da stvore, upravljaju i , naravno, povećavaju ga. Kredibilitet mogu imati svi. Privatne osobe, od potpunih anonimusa do sveučilišnih profesora, pravne osobe i organizacije, od najskromnijeg obrtnika do najveće poslovne organizacije, imaju ga i vjerske zajednice i njihove „vođe“ (bez uvrede na izboru riječi). Ovisi o veličini publike (susjed Joža nema publiku kao premijer Sanader a on pak nema publiku kao predsjednik Bush), relevantnosti poruka koja/e se prenosi (susjed Joža bolje zna tko se doselio u stan na prvom katu, dok premijer Sanader zna trenutnu zaduženost Hrvatske prema Svjetskoj banci a predsjednik Bush zna što-šta 8osim tko je na prvom katu i koliko dugujemo SB) te samoj ekspertizi, znanju, iskustvu i vjerodostojnosti onoga tko prenosi poruku. Miješanje subjektivnosti i objektivnosti u ocjeni kredibiliteta je velika i ovisna o raznim faktorima.
Sad kad sam napravio predigru prestajem a nastavak slijedi kroz par dana…

pro-pr @ 09:30 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, rujan 12, 2007

Tvrtka ili organizacija per se ne mogu biti karizmatični. Nisu živa bića. No, tvrtku ili organizaciju čine prvenstveno ljudi. Njihovi osnivači, direktori, itd. daju i prenose svoju karizmatičnost u organizaciju. Najbolji primjer je sir  Richard Branson iz Virgina ili Steve Jobs iz Apple-a. Suprotan primjer je Bill Gates iz Microsofta koji svojom blijedom pojavom i stalnim sudskim procesima nikako neće moći Microsoft pretvoriti u karizmatičnu tvrtku. Pa ni pomoću ogromnih karitativnih donacija.

No, tvrtki ili organizaciji njena vizija, misija i cilj daju dozu karizmatičnosti. Imati viziju, misiju i cilj koji su sukladni osobinama karizmatičnih osoba te njih i iskreno provoditi tvrtka ili organizacija mogu imati nijansu karizmatičnosti. Društveno odgovorno poslovanje također nijansira karizmatičnost. Kao zaključak, karizmatičnost organizacija ne čine velebne zgrade, skupe marketinške kampanje, itd. već ljudi koji rade u njoj. Počevši sa glavnom „facom“ koja mora imati lidersko-karizmatične osobine koje se viralno prenose organizacijom prema dolje (ili kako je već organizirana). Marketing i PR mogu učiniti mnogo. Ponekad i čuda. Ali karizma kao obilježje pojedinca ili organizacije gradi se sustavno, dugo i bezgrešno.

pro-pr @ 16:15 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, rujan 5, 2007

Karizma kao kompleksno svojstvo pojedinca nije moguće usaditi u nečiju osobnost ako ta osoba nema bar neke osnovne elemente. No, karizmu je moguće kultivirati i podići na nivi iznad sadašnjeg. Ovaj post i blog nije namjenjen davanju jednostavnih savjeta niti je karizmu moguće stvoriti na temelju savjeta iz knjige recepata. Ona je daleko složeniji fenomen i pojava kojoj je potrebno puno truda, znanja i osjećaja za kreiranje. Evo nekih od savjeta koji koristi PR:

  1. Izgledaj samouvjereno – samouvjerenost nije arogancija i ona se ne mora naglašavati rječima. Izgledati samouvjereno znači imati pravilno držanje tijela (uspravno, glava ravno ili lagano uzdignuta, ruke otvorene, lagana gestikulacija u govoru, čvrst stisak ruke pri pozdravu te česti kontakt pogledom sugovorniku u oči, biti usredotočen na situaciju i mjesto gdje se nalaziš,…
  2. Sve smatraj sebi jednakima – bez obzira na njihov položaj (čistačica ili direktor, službenik ili sveučilišni profesor, ljepotica ili manje lijepa žena,…) kad se sve zbroji i oduzme svi smo mi samo ljudi. Poštivaj svakog i sve i poštivaj sebe.
  3. Govori sa entuzijazmom, koristi tehnike uvjerljivog govora,…
  4. Omjer izgovorenog neka bude u prirodnom omjeru: imaš dva uha i jedna usta. Kad slušaš slušaj aktivno. Pazi na govor tijela.
  5. Daj sugovornicima osjećaj da su posebni. Kako? U razgovoru spominji im ime, smješi im se iskreno, budi zainteresiran za ono što ti pričaju ma koliko malo vremena imao, komplimentiraj ih
  6. Vježbaj. Vježbaj. Vježbaj.

Karizmatičnost je umjetnost. Ako je iskrena i sa dobrom namjerom nitko ti ne može predbaciti manipulaciju. Opet naglašavam: ovo je tek mali dio tehnika kojom se može povećati karizma a tu materiju kolege iz PR industrije dobro poznaju. Tražite savjete. I čuda se mogu dogoditi.

pro-pr @ 20:26 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, rujan 1, 2007

www.hermes.pro.pr/hr/e-izdavastvo.php

.. pogledajte podlinkove i naravno primjere ...
pro-pr @ 00:46 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, kolovoz 23, 2007

U biti karizmatični ljudi su odlični komunikatori. No dobar komunikator ne mora biti i karizmatik. Neke od osobina karizmatičnih osoba su rječitost, izražena osobnost, sposobnost empatije,  emocionalna ekspresivnost, entuzijazam, vizionarstvo, samouvjerenost, itd. No, i da imate sve te osobine opet ne mora značiti da ste karizmatični. Karizmatičnost je osobina koja se individualno percipira. Ono što je za mene karizmatično ne mora biti karizmatično za Vas. I vice versa. Niti psiholozi nemaju jedinstven odgovor na porijeklo karizmatičnosti – da li je prirođena, da li se nauči ili je samo rezultat određenog trenutka i okolnosti. Ili je sve troje.
Ok, prije no što napišem nekoliko redaka kako povećati kvocijent karizmatičnosti kod klijenata ( sic itur ad astra - u slijedeća dva posta) želio bih nabrojati neke karizmatične osobe (izostavit ću trenutni domaći političko-gospodarsko-znanstveno-ostali establishment /iz praktičnih razloga jer nemam neki dobar primjer/ i nabrojat ću Vam nekoliko osoba iz čijih se života i biografija može dosta naučiti): Churchill, Napoleon, Ivana Orleanska, Robespierre, Lenjin, Tito, JFK, Castro, Rasputin, Eva Peron, Marilyn Monroe, Malcolm X, de Gaulle, Isus, Muhamed, Mojsije, ….ima ih podosta, dalje nastavite sami…

pro-pr @ 14:47 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, kolovoz 9, 2007

Što je uopće karizma? Da li se može naučiti?Zašto je važna? Da li neka organizacija može biti karizmatična? U slijedećih nekoliko postova probat ću Vam objasniti karizmu te njenu primjenu u odnosima s javnošću.
Za početak objasnimo termin karizma. Riječ karizma dolazi od grčke riječi khárisma što doslovno znači milost, nezasluženi dar te se počela rabiti u teološkim spisima. Hrvatski enciklopedijski rječnik pod prvim objašnjenjem koristi povjesno-teološko-kršćansko značenje nazasluženog spasa te potom djelovanje Božjeg Duha na pojedinog vjernika. Zatim kao nadnaravni dar Duha Svetoga podijeljen pojedincima radi obavljanja neke posebne zadaće ili službe u crkvenoj zajednici (dar proroštva, čudesa, govora i dr.) – ovo ću prilagoditi odnosima s javnošću pa ću, bez ikakve blasfemične namjere, postaviti pitanje da li OSJ/PR može zamijeniti Duha Svetoga te pomoći pojedincu ili organizaciji da postane karizmatičan? (odgovor je pozitivan ali ne u zamjeni Duha Svetoga već u stvaranju karizmatika prema društvenim mjerilima. Drugo objašnjenje HER je da je karizma osobina ili osobine koje čovjeka čine sposobnim da pridobije i druge za svoje ideje i da ih predvodi.


Nastavak slijedi...

pro-pr @ 10:00 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
petak, kolovoz 3, 2007
pro-pr @ 09:00 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, kolovoz 2, 2007
pro-pr @ 08:00 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, kolovoz 1, 2007
pro-pr @ 08:00 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, srpanj 31, 2007
pro-pr @ 09:00 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, srpanj 30, 2007
pro-pr @ 09:10 |Komentiraj | Komentari: 0
nedjelja, srpanj 29, 2007
pro-pr @ 09:10 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, srpanj 28, 2007
pro-pr @ 09:00 |Komentiraj | Komentari: 0